onsdag 29 april 2009

Freja på kalas

En av Frejas favoritsysselsättningar är att vara på kalas o igår var hon på sin kompis Alvins kalas... Alvin är Frejas favvokompis på förskolan o tydligen tvärtom oxå för det var bara Freja som var inbjuden. För mig var det en mycket trevlig omväxling med annat vuxet sällskap än familjen (Missförstå mig inte fel, jag älskar min familj!) Det känns skönt att Freja blitt så pass gammal så hon kan leka med kompisar utan att bli osams hela tiden =)
Väl hemma skulle vi vara duktiga föräldrar o ta tillvara på det råd jag fått på föräldraträffen i måndags om mat. Att inte göra en så stor grej av det, varesig hon äter eller inte. (Hon har varit VÄLDIGT strulig vid middagarna det senaste...) Men ungen sitter tyst och trycker i sig 2 1/2 portion. Kött, potatis o sallad.... "Så, nu är jag mätt i magen" berättar hon glatt efter hon druckit upp sitt vatten. Haha det var bara att nicka och se glad ut...

1 kommentar:

Grodanboll sa...

Hon är ju för go.....=) Det gäller ju att hon är hungrig och får go mat =) *kram*
Förresten kläderna kom i går...tack så mycket!