onsdag 6 maj 2009

En helvetesfärd med avslut i vikingatiden...

I söndags var det åter dax för en utflykt. Denna gång till Ale och vikingamarknaden där. Farbror Jens hakade på. Vi gick upp tidigt för att komma iväg tidigt. Picknicken var fixad o ungarna instuvade i bilen... Allt flöt på.
När vi passerade infarten till Kode började bilen bete sig underligt, o det är vi iofs vana vid... Soppatorsk kunde vi ju inte få för så långt visade inte milmätaren att vi kört... men joho, det kunde vi visst =( Oskar o Jens fick gå till Kode o fixa soppa och jag fick sitta i bilen o försöka underhålla två smått rastlösa barn... i 1 timme...
Väl tillbaka häller Oskar i bensinen och hoppar in i bilen. Men oj va var det där för duns frågade jag när vi börjat köra igen...
Jo, det får vi veta när vi ska tanka i Kungälv. Bensinlocket glömdes visst bort i all hast.
Vi tankar inte fullt eftersom vi inte har ngt tanklock o beger oss vidare till Ale. Jag hittar inte alls o det är ju bra eftersom jag kör =/ Men Oskar lovar att vara en bra vägvisare. I kungälv får jag instruktionen att köra söderut och jag gasar på. När vi närmar oss Bäckebol (fast på fel sida) blir jag lite fundersam, har inte sett några skyltar. Frågar försiktigt om detta o får svaret att det är långt kvar o då är det inga skyltar(?) Jaja säger jag o gasar vidare...
I Göteborg trillar Oskars pollett ner (eller nåt) Åh, nej men oj, vi skulle ju inte åka söder, det va ju norr... Ni kan ju tänka er hur lycklig jag är vid detta tillfälle. Frågar var jag körde fel... Öh, ja vi ska tillbaka ända till Kungälv. Lycka!! Inte ett ord säger jag förren det är dax att svänga norr ut...
Men iaf, det tog oss TRE timmar att komma till Ale. Enligt eniro ska det ta cirkus 54 minuter. starkt jobbat PG
Lite bilder att njuta av kanske?!




2 kommentarer:

Marina sa...

Vilken rolig utflykt ni hade.. Trevlig utsikt i alla fall va?
Han e ingen bra guide din gubbe du.. :-)

Maria sa...

*dööööööör* :-D Hahahaha! Men det ser ut som ni hade trevligt när ni väl kom fram iaf!

/Maria