tisdag 2 juni 2009

började illa men slutade bra!!!

Natten som va var nog den värsta på mannaminne... Love var vaken en gång varje timme o Freja va uppe o studsade två gånger. Tror att det är flugorna som väcker henne.
För att inte bara vara hemma o typ dö idag aktiverade jag mig med en rad olika saker. Fika hos svärmor, en tur på torget som hade marknad, en längre hämtning på förskolan.

Svägerskan, vars jag träffade hos svärmor, gjorde en utmärkt analys ang. natten. Antagligen är det fler tänder på G för Love är så gnällig att jag vill spola ner honom ibland... (man får tänka så har jag hört, alldeles hälsosamt!) Lite alvedon o nu sover prinsen, förhoppningsvis längre än en timme.

Mitt i allt detta kom jag på att det va länge sen jag läst min jobbmail. Gick in där o blev överröst av ganska ointressanta mail. Men där, mitt i, fanns ett som gav mig huvudvärk och lyckorus samtidigt. Det va från Orust montessoriskola (se bild) och de tyckte att jag va en av de intressanta av alla jobbansökningar de fått. Så på fredag ska jag på jobbintervju... Heja heja heja, kanske får jag jobba som lärare i höst då.

Äntligen kan jag ju säga, det är ju ändå det som jag är utbildad till...

4 kommentarer:

Axel och Veras mamma sa...

Jag håller tummarna för dig på fredag. *kram*

Blomman sa...

Kul!
Håller både tummar och tår på Fredag.
Kram

stickan sa...

Lycka till!! Frans Katt försöker desperat hålla tumme men det går sådär.. :)

Jenny Ölmebo sa...

Åh håller tumamrna för dey jobbet :) :)

Ja lillen då :( Inge skoj när tannebissera bökar :/

Kraam