tisdag 22 september 2009

jag blir såååååå arg!!!!

Kommer hem från kvällens APT, slår upp ST-tidningen och ser snart artikeln vars rubrik lyder

"Döda djur upptäckta i butik"
"Djur som dött av svält och törst. Den synen mötte dem som igår förmiddaggick in i Zoobutiken i Wallhamns industriby" osv osv

Jag blir så jävla arg så jag nästan börjar gråta. Vill jaga upp de som hade butiken och slå dem på käften.
Redan första gången jag gick in i den affären rös jag av avsky. Undvek att handla där för jag tyckte inte alls det är lämpligt att gynna dem som inte förtjänar det. En gång svek jag mitt eget tänk och köpte fisk där. Småfisk och 3 scalarer. Blev försäkrad av ägaren att: oja de fiskarna går jättebra ihop. Inga problem alls...
Hm, idag har vi bara 3 scalarer kvar för de äter tydligen småfisk som godis!

Hoppas de får hårda straff och aldrig mer få ha/äga ett enda djur. Hoppas de inblandade får skämmas resten av sina liv och ruttnar i helvetet...

3 kommentarer:

stickan sa...

Håller helt med! Sjukt... Kan dessutom elda på din ilska med att berätta att igår hade någon ställt två plastlådor på parkeringen på jobbet innehållandes kaninungar. Vanvårdade som få. Lufthål? Åh nej... Så jävla förbannad! Kaninerna fick komma in till oss på kontoret och bli ompysslade, matade, få vatten och kanske framförallt luft. Säkerhetschefen lyckades övertala sin man att det var dags att skaffa kaniner så kaninerna kommer få ett fint hem nu. Men fy fan för vissa människor!!!!!

Ann-Britt sa...

Jag tycker Att överlåta till någon annan att sköta mina djur Då kollar man väl för H:vete att Denna person gör sitt jobb Eller! skylla ifrån sig Tyvärr har jag köpt ett hundkoppel där en gång Kände rysning smutsigt och dant ingen bra miljö för djur i bur Stackars krakar Vilken död.
Det där att man inte får ha djur är personligt och man kan be någon annan att öppna och driver den själv
Det skulle vara näringsoch djurförbud att inte kunna driva företag med andra överhuvudtaget inte få lov att befatta sig med djur privat eller handha djur till försäljning Ej häller få klappa något djur.

Hård men rättvis

jenny ölmebo sa...

Ja det är helt fruktansvärt :(