lördag 5 december 2009

pepparkaksbakning...



Idag har jag och Freja bakat pepparkakor. Mer eller mindre kan vi ju säga =) Freja tyckte det var kul i typ 5 minuter sen tyckte hon vi skulle sluta och hitta på nåt annat istället. Då fick hon äta lite deg för att jag skulle hinna baka ut resten men den tröttnade hon på ganska snabbt. Till slut blev det en hög, väldigt goda, pepperkakor. Dessutom pryds de av god kristyr köpt på tub. Jag svär på att jag ALDRIG mer kommer göra egen kristyr.
Så jävla kladdigt och jobbigt. Mkt bättre med färdigköpt, inte speciellt dyrt heller eller kladdigt. Tror jag betalade under tjugan för en tub och hittills har jag använt hälften. Kalas vettu =)

1 kommentar:

✫Fru Ölmis✫ sa...

hehe mm burkar vara de tröttnar rätt fort :D
nej jag gav mig på det förra året med att göra egen, fy fasen säger jag!
Never again!

De ser väldigt goda era pepparkakor :)

ha en mysig andra advent
kram