fredag 1 januari 2010

årskrönikan

Ja, det måste man allt göra en. Det är kul eftersom så mkt glömts bort. Rotar man lite i papper, dagböcker, kalendrar o huvudet kommer man ihåg rätt så mycket... Har jag glömt nåt väsentligt, säg till då, så uppdaterar jag direkt =)

Januari: Får komma hem från BB efter en omtumlande förlossning med 4,5 l blodförlust och 4,9kg bebis... Vardagen flyter på utan vatten i brunnen och med förkylningar som avlöser varandra. Love läggs in på NÄL med misstanke om RS-virus. 9 dagar senare får jag åka hem igen med en frisk pojke.

Februari: Vinterkräksjukan kommer och bekantar sig med Freja. Sambon fyller år och livet flyter på i skön takt. Snön kommer och vi hinner leka en helg i den...

Mars: Börjar på Gymmix och gråter för att knänen inte riktigt håller. Freja bestämmer sig för att sluta med blöja. Min far är här och hälsar på. Tar en sväng till Karlskoga och hälsar på underbara Maria & Tord i deras nya hus. Love får sin första tand.

April: Min mamma är här och hälsar på. Love går på babysim och dyker för första gången. Påskmiddag ute på altanen i värmen. Jerry flyttar in hos oss. Love fick sin första smakpotion. Freja går på sitt första barnkalas hos kompisen Alvin.

Maj: Firar Valborg här på Valsäng med Marina & Paul. Vi tjejer vann i Kubb! Familjeresa till Ale på vikingamarknad. Duplon gör entre här hos oss. Love kutar runt i gåstolen. Oskar med sin syster och mamma syns som modeller i Torpmagasinet. Minidatorn flyttar in os oss. Love sätter sig upp själv. Axel & Vera föds.

Juni: Badväder en liten stund! Midsommar firas här på Valsäng med underbara vänner. Börjar med LCHF och blir lite lättare. Köper 855:an.

Juli: Vi badar och njuter. Sambon åker på lajv en vecka och vi huserar själva här hemma. Jag agerade fiskdräpare. Love börjar äta välling ordentligt. Jag och Freja var på Elsa Beskow-utställningen på akvarellmuseumet. Grillfest hos Svenssons. Vattenbrist! Jag och Love åker till Karlskoga. Min föräldrapenning tar slut.

Augusti: Har 3 veckors semester. Oskar får ryggskott. Freja börjar på förskolan i Kållekärr. Kräftskiva! Love & Freja delar rum. Familjeresa till Slottskogen. Jag och Flens-vännerna gör Liseberg osäkert. Oskar börjar babysimma med Love. Börjar jobba igen och kommer fort in i rutinerna.

September: Freja börjar på gymnastik. Vi går på barnteater. Love tar sitt första steg alldeles själv. Jag jobbar och står i, vardagen flyter på.

Oktober: Sambon faller ner i bloggträsket. Resa till ullared. Lasse-biljetterna hämtas ut och jag läängtar så. Love går.

November: Sambon friar på Lasse-konserten. Konserten var underbar! 1 år sedan Charlie blev påkörd =( Jag, Love och Freja får svininfluensan. Har min PIM-eximination. Freja fyller 3 år.

December: Julstök för fulla muggar. Lätt orolig stämning på jobbet pga omorganisationerna. Love trillar från skötbordet och får åka in till akuten. Familjeresa till jul på Liseberg, med Camilla & pojkarna. Freja går luciatåg för första gången. Jag lär mig tova. Jul hemma & tomten kommer på besök. Love blir 1 år. Nyår firas hemma med god mat och god dryck.

Sådär, då var min sammanfattning av 2009 klar. Kunde ju oxå ha sammanfattat decenniet men herregud va långt det inlägget skulle bli... Har ju hänt rätt mycket i mitt liv de senaste 10 åren.

God fortsättning allihopa... Och glöm inte bort att livet inte måste vara perfekt för att vara underbart!

1 kommentar:

✫Fru Ölmis✫ sa...

ja det har hänt en hel del :)







Nej det har du alldeles rätt i att det inte måste vara :)
kraam!