söndag 17 januari 2010

Fuck you Fortum!

Jo då, väl hemma fungerade elen utmärkt. Vi la barnen, satte på diskmaskinen, Oskar började elda och sen hoppade han in i duschen. Jag satte på teven och skulle precis sätta mig till rätta när strömmen går igen
 =(
Ett tips när man eldar o får strömavbrott, släck elden fort som fan annars kokar pannan ganska snart =/ Oskar for som en tätting är hemma för att fixa det. Jag ringde Fortum vid tio o frågade när de trodde det skulle vara fixat. Tanten svarar: Nä men ni har inte strömavbrott, för det var väl hos Oskar Bengtsson, Valsäng, Klövedal. Blir lätt förvirrad och får sen övertyga tanten att NÄ VI HAR INGEN EL! Får kolla huvudströmbrytaren o sånt men mycket riktigt, vi har ingen el... Hon felanmäler igen. Jävligt trött på detta nu så jag lägger mig o sover istället. Vid 1.00 vaknar jag av att hela huset börjar leva igen. Diskmaskinen kör på för fullt, teven skrålar, datorer sätts på och överallt lyser det. Det var bara att traska upp och stänga av allt.
Hoppas ersättningen från Fortum ger klirr i bröllopskassan!

1 kommentar:

✫Fru Ölmis✫ sa...

Ja usch _:/
Ja det får man hoppas :)
Extra pengar till det är inga fel :)