lördag 20 december 2008

Kyrkliga familjen

Nä, inte riktigt vår grej men när farfars brutta frågar ifall jag vill följa med på julkonsert kändes det faktiskt helt ok. Genom lite lögn (!) fick jag med sambon och hans far. Väl där var det packat, hade glömt hur kristet Tjörn faktiskt är, små frikyrkor i varje hörn... Men eftersom jag är övergravid fixade Kristina en stol till mig o parkerade mig mitt i gången, tjoho, jag kände mig inte alls felplacerad. Halvvägs in i det hela kom jag ihåg att mobilen var på för fulla muggar. Tackar gud/fan för att den inte ringde...
Sen trillar en prälle in o då trillade ja ut, nån måtta får det finnas i julfirandet.
Vi står lite bakom i vapenrummet (?) och då klämmer Freja i för fullt:
-FAN!

-Va? Nej Freja, så får du inte säga.
- Fan, fan, fan...
- NEJ FREJA, TYST!!!
- Fan, fan, fan FAN... Nu väldigt road av allas uppmärksamhet. Då åkte vi hem!

3 kommentarer:

✫Fru Ölmis✫ sa...

*asgarvaR* ojoj då :D :D :D:D

stickling sa...

HAHAHA!!!! Priceless. Och det bevis bara min tes att den där tösen är en blivande troublemaker...

Anonym sa...

HAHA!
Både jag och Samuel bara skrattade när vi läste!
Du har det inte lätt du=)