måndag 7 september 2009

sjukling

Efter att Freja kom hem från kalaset i söndags började hon klaga på magsmärtor. Hon blev trött och till slut kräktes hon. Hon blev helt slut och somande i min famn. Vi la henne och lite senare vaknade hon till, fick välling, kräktes lite till och somnade om. Magsjuka och svininfluensa var ord som kretsade i min skalle. I morse var det en pigg liten tjej som studsade up ur sängen kvart i sju men senare blev det sämre. Vårdcentralen ringdes och de ville att hon skulle komma in direkt. Då blev iaf ja nojig. Olika prover togs men visade inget. Så doktorn säger att hon har blitt förkyld i magen. Det kan tydligen bli så... Jaja, jag är ingen doktor så det är väl bara att nöja sig med den diagnosen och vara glad över att svininfluensan inte kommit till fam. Jonsson/Bengsson än...
Vi är allt lite konstiga. Jag har haft halsfluss i benet, Love hade en vanlig förkylning på väg ner i lungorna och Freja fick sin förkylning i magen -spännande!

1 kommentar:

Mia sa...

Hej,

kikar in i din blogg :)
Hoppas Freja mår bättre nu. Visste att man kan ha förkylning i magen men inte att man kan ha halsfluss i benet.... var det som du skojade ellerkan man ha det? (*fniss*)

Var gärna med och tävla i min blogg där du kan vinna 1000 kr i presentkort i min webbshop.

Sköt om dej

Mia