tisdag 26 januari 2010

Lyxmiddag!

I lördags firade jag o älsklingen min 30-års dag på Stenungsbaden med trerätters och gott vin. Herregud va pengar det gick åt men mumsigt va det.
Till förrätt åt jag en räkkanapé med 1/2 kryddmått löjrom och ytterst lite sås som jag aldrig lyckades känna vad den smakade. Till det drack vi gott vitt vin.
Varmrätten var kalvfilé, örtpotatis, syltad rödlök i madeirasås, eller iaf nåt liknande... Till varmrätten beställde vi en flaska rödvin. Har aldrig druckit så dyrt vin men smakar det kostar det -tydligen =P
Efterrätten var alldeles guddomlig. Vi beställde hallonpannacottapaj med pekannötsflan.
Sen gick vi upp till baren och drack lite drinkar. Licour 43 med mjölk är svårslagen.
Vi hade bokat bord till 19 och svärfar hämtade oss runt 23.20. En tidig kväll men vi hann ändå med en massa, ja t om några svängsom på dansgolvet till nåt risigt dansband. Det var verkligen en lyckad kväll som jag hoppas vi kommer göra om år efter år.

På lördag är det fest igen. Rödvin och lite mumsbitar, det blir gött de... Dessutom kommer min fina vän Helena. Det var längesen och det ska bli såå kul att se henne igen =)

2 kommentarer:

✫Fru Ölmis✫ sa...

Låter som det var mkt trevligt :)
Ni var ute länge ändå med tanke på att ni kom dit kl 19 :)

Jag ska ut med maken på middag nu på lördag å fira att han fyllde 35 :)

Ha det gott
kram

stickling sa...

Åh, nämnd på bloggen, jag är rörd! För jag förutsätter att du inte har några andra Helenor än mig. Jag är lite som Gud på den punkten.

Ses lördag! Ska bli kul! Och var inte orolig över nån bränna från Filippinerna-resan, jag lyckades med konststycket att pricka in Filippinernas enda oväder någonsin under högsäsong....