söndag 24 oktober 2010

En helg full av aktiviteter

Åh herregud vilken helg. Det har varit fullt upp nästan hela tiden...
Lördagen spenderades på leklandet i 3stads centrum. Åh herregud vilken ljudnivå det var där. Mina fina barn ville vända i dörren. Love tog av sig stövlarna sen tog han dem i handen och mig i handen o sa nej nej, kom kom... Men med lite övertygande ville han följa med in tillslut. Man vänjde sig vid allt liv men både jag o Lisa var tacksamma över tretimmarsgränsen. Vi badade i bollhav, klättrade på repbroar och åkte läskiga rutschkanor. Freja o Love åkte till o med själva några gånger.
Jag hade varit en god mor och gjort matsäck men tji fick jag. Den fick inte inmundigas därinne. Därför blev det glass och dryck istället. Efter två timmar var både barnen och vi vuxna rosiga om våra kinder och svettiga som bara den så då gick vi ut. Matsäcken åts i bilen sen bar det väg hemåt. Trötta barn som somnade ögonblickligen. Maken var hos Samuel och spelade rollspel så jag lånade Lisa för resten av kvällen =)

Söndagen spenderade familjen först på Sundahallen. Vilken fart det var på barnen. Hoppade som tokar, åkte rutschkana och skvätte vatten. Freja var jätteduktig och simmade som bara den. Love älskar verkligen vatten. Han hoppar och hamnar under vattnet hela tiden utan att bry sig. Urkul att se.
Sen blev det en tur in till skoaffären för att reklamera mina nya stövlar. Sulorna var på väg att trilla bort =( Det fanns så klart inte samma skor i rätt storlek så jag la till lite pengar och fick mig ett par bruna UGG. Inga äkta så klart men lika sköna... Alldeles underbara och helst hade jag velat ha dem på mig hela tiden...
Sen for vi till farfar och tvättade lite kläder. Det är ju det värsta med att inte ha en fungerande pump. Ja och de minimala duschmöjligheterna så klart. Där blev det god mat och canasta.
Nu ligger barnen och vi väntar med förväntan på The event. Har ni sett den? En skitbra serie som man har noll koll på =)

Inga kommentarer: