lördag 30 oktober 2010

Halloween, ett bra tillfälle att skrämma små barn =)

Igår var det halloweenfest på Stensbo skola. Disco, kiosk, såpbubblor, spökslinga och kall isrök. Barnen hade på sig de mest fantasifulla kreationer om jag sett. En av mina elever kom huvudlös (?), grottmänniskor, halvdöda och zombies. Deras föräldrar måste ha jobbat halvt ihjäl sig. Själv hade jag kanske inte ansträngt mig dömycket men jag lyckades allt skrämma ganska många småttingar. Haha det kändes urskönt. Jag målade hela ansiktet svart och runt ögonen målade jag vitt. Sen hade jag svarta linser som jag köpt på Lekia i Stenungsund. Sen hade jag makens svarta mantel runt mig och helsvarta kläder under. Det var många som inte kände igen mig. En flicka kom fram, märkbart skärrad, och frågade: Vad heter du? Jag svarade med förställd röst: DÖDEN, vad heter du? Stackarn, på darrande röst sa hon sitt namn och sen sprang hon...
Eftersom vi fortfarande inte har rinnande vatten fick jag duscha på skolan, för hur kul är det att åka hem svartmålad... Och sen gå på 60-års kalas idag, nja inte det jag drömmer om precis ;)
Men jag hade kvar linserna. Ville se hur maken skulle reagera, för han visste inte om inköpet. Tror ni jag fick en reaktion alls? Näpp... HM!

Inga kommentarer: