onsdag 8 december 2010

Dagens...

Jag har funderat på vad det egentligen är jag vill skriva om i min blogg. Ibland känner jag att jag vill skriva ner mina pedagogiska tankar och ibland vill jag vara riktigt ytlig och skriva om mina nyinköpta stövlar. Mitt liv är så...

Men det jag saknar är någon att diskutera pedagogiska frågor med. Jag söker mig till pedagogbloggar och forum för att få tillfredsställelse och kanske ska jag starta en ny blogg där jag kan föra sådana diskussioner... I vår har jag storslagna planer inom it och datakunskap i skolan. Jag planerar bl a att starta en blogg med mina 2-3:or. Jag letar kunskap och information hela tiden och jag har hittat vissa sidor som är helt fantastiska. Jag trodde att jag kunde ganska mycket om datorer, internet och olika funktioner men det jag kan är endast en bråkdel av allt som finns. Idag har jag fixat mig en Google reader. För en dag sen visste jag inte vad det var, now I love it =)

Sedan har jag hittat en sida där man kan göra fina sammansättningar av ord. Här på bloggen har jag en som jag gjort om familjen. Testa, det blir urläckert.
http://www.wordle.net/create

Inga kommentarer: